על פי חוקי מדינת ישראל הביטוח הימי המונהג בארץ ובמדינות רבות בעולם כפוף לחוק האנגלי (הפוליסה הימית הראשונה נוסחה באנגליה בשנת 1749).
כיסוי סטנדרטי של ביטוח ימי
הכיסוי הסטנדרטי של ביטוח ימי מעניק כיסוי מנקודת ההעמסה לנקודת הפריקה, נקרא גם פוליסה "ממחסן למחסן", זאת אומרת שהמטען נמצא במסגרת הביטוח מן הרגע שהוא הועמס על המשאית (אל הנמל) או על האונייה (נקודת העברת האחריות מן המוכר) עד שהוא מגיע לנקודת הפריקה (קבלת האחריות של הקונה).
ביטוח ימי נחלק לשני סוגים:
קיימים 3 סוגי של ביטוח ימי (מטענים):
Institute A- הכיסוי הרחב ביותר, כולל את כול הסיכונים במקרה של נזק פיזי למטען בזמן ההובלה או אובדן של המטען.
Institute B- כיסוי לנזק פיזי או אובדן חלקי, במקרים של: אש, טביעה, סופות, עלייה על סרטון, אובדן או פריקה בנמל אחר בשעת מצוקה.
Institute C- כיסוי מצומצם ביותר, הכולל מקרים מוגדרים ביותר של נזקים למטען כגון: שריפה, טביעה, התנגשות וכו'.
ביטוח ימי לכלי שייט
ביטוח המעניק כיסוי במקרה של נזק לכלי השייט או נזק לאדם או רכוש שהיו על כלי השייט.
כאשר פונים בבקשה לקבלת ביטוח ימי לכלי שייט יוצגו בפניכם שתי אפשרויות:
ב. אובדן חיים, מחלה או פגיעה פיזית של צד שלישי.
ג. כיסוי הוצאות משפטיות.
2. ביטוח מקיף
כולל בתוכו את ביטוח צד ג' ובנוסף מעניק כיסוי גם במקרה של נזק לכלי השיט על כול מרכיביו.